Tentena - Ampana - Reisverslag uit Tentena, Indonesië van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu Tentena - Ampana - Reisverslag uit Tentena, Indonesië van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu

Tentena - Ampana

Door: Johan en Janke

Blijf op de hoogte en volg Johan

30 Juli 2013 | Indonesië, Tentena

Een dagje Tentena
Er is hier niet erg veel te beleven, dus we hebben een rustige dag. Na het ontbijt rijden we op ons gemak richting de waterval, die hier als enige bezienswaardigheid te boek staat. Onderweg stoppen we even bij de lokale markt. Niet veel bijzonders, behalve dat er vleermuizen verkocht worden (kennelijk voor consumptie). Dat hadden we nog niet eerder gezien.
Na een eind rijden door de rijstvelden langs het meer komen we bij de toegang van de waterval. Dat blijkt een aangename wandeling door de jungle te zijn die eindigt bij een fraaie waterval, waar het water over een groot aantal niveau's en grote rotsen naar beneden komt storten. Mooie plek.
Na een kop koffie weer terug richting Tentena. Onderweg lopen we nog door een dorp van Balinese immigranten, die hier bij elk huis de zeer herkenbare Balinese tempeltjes gebouwd hebben. Raar om die hier te zien.
Tono brengt ons voor de lunch naar een restarant met terras aan de rivier dat zijn eigen vis kweekt. Die laten we ons smaken.
's Middags een paar uurtjes bij onze kamer zitten lezen en spelletjes doen. Tegen de avond begint het weer te regenen. Benieuwd naar de komende dagen!

Weer op weg
Om tien uur vertrokken richting Ampana. Om 11 uur komen we bij een afsluiting van de Trans Sulawesi Highway. Er wordt aan de weg gewerkt en dat betekent dat hij tussen 8 en 12, tussen 14 en 16 uur en van 18 tot 20 uur is afgesloten. Als we aankomen zijn we nummer 19 van de auto's in de rij; een indicatie van de geringe verkeersdrukte op deze hoofdweg. De rest van de weg gaat zonder veel oponthoud. Om half zes zijn we bij ons prachtige hotel Marina Cottages in Ampana. Bertus heeft ervoor gezorgd dat we hier ontvangen worden, morgen begeleid worden naar de boot en een hotelvoucher voor de Togean Islands krijgen. Hij belt constant om op de hoogte te blijven van onze voortgang. Zeer bezorgd.
Prachtige zonsondergang en vanavond hier eten, ook als afscheid van Tono.
Morgenochtend dus naar de Togean Islands. Daar is naar het schijnt helemaal geen internet (maar wel veel rust, mooie stranden en mooie koraalrifffen). Wees dus niet bezorgd over een week radiostilte!

• 30 Juli 2013 - 14:06

Bep:

Hallo lieverds,
    Iedere dag hol ik naar de computer om te zien of er weer bericht uit Sulawesi is. Ik ben blij dat je het duidelijk naar de zin hebt. Waar liggen die internet-loze Togean Islands? Misschien kan je dit mailtje dus ook niet lezen! Toch maar proberen.
    Hier alles wel. Heel veel liefs, Bep

• 30 Juli 2013 - 19:24

Cecile:

Weer terug in Nederland lees ik jullie reisverhalen. Wel wat beleefd zeg! Hopelijk vergeten jullie de beroving snel en genieten jullie verder van alle bijzondere gebeurtenissen en mooie dingen die nog komen.
    Lieve groet, Cecile