Aangekomen in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Johan

23 December 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Gisteren, zaterdag, zijn we in de loop van de middag door Art door de stromende regen naar Schiphol gebracht. Onze koffers hadden we gelukkig al lopende de afgelopen week gepakt, dus we hadden een relaxte dag, leuk dat Laura, Ozzie en Dunya nog langskwamen.
De vlucht met Iberia, eerst naar het enorme vliegveld van Madrid, van daar uit na middernacht door naar Buenos Aires, liep volgens schema, geen luxe voorzieningen, maar verder OK. Het laatste stuk was wel 12 uur vliegen, maar we hebben behoorlijk goed kunnen slapen/uitrusten.
Al met al om 9 uur 's morgens geland (vier uur tijdverschil). Voordat we door de douane zijn duurt nog ruim een uur; ze hebben hier het toegangssysteem van de VS afgekeken dus van iedereen moet een foto en een vingerafdruk genomen worden. Onze bagage is er daarna vlot en onze Djoser groep is ook compleet, dus in de bus naar Buenos Aires. Verkeer erg rustig op zondagmorgen.
Ons hotel ligt mooi middenin de Avenida de Mayo. Veel bezienswaardigheden op loopafstand. Wat onmiddellijk opvalt is natuurlijk het weer. Zonovergoten en meer dan 25 graden. Door het contrast ben je meteen echt op vakantie.
Na het inchecken hebben we ons even verkleed en zijn meteen de stad in gelopen. We herkennen het meteen van ons bezoek van 6 jaar geleden.
Een belangrijk punt is aan geld zien te komen. Zowel op het vliegveld als bij ons hotel in de buurt zijn de geldautomaten leeg. Dat schijnt hier momenteel i.v.m. de inflatie min of meer gebruikelijk te zijn. We lopen naar de Plaza de Mayo en daar doen de automaten het gelukkig nog wel.
Het is zondag en dan is de antiek (en arts&crafts) markt in San Telmo. Die begint bij de Plaza de Mayo en strekt zich enorm ver uit langs de Defensa straat. Erg druk en gezllig. Veel mooi leer en oude glaasjes. We hebben ons ingehouden, want anders moeten we drie weken sjouwen. Wel gezellig wat gegrillde worst met een biertje op een terras met live muziek zitten eten. en verderop een koffietje en dan weer een heerlijk ijsje. Een betere start van de vakantie kunnen we ons niet wensen.
We brengen de hele middag op de markt door en vinden ook die mooie antiekwinkeltjes terug die we ons nog herinneren. Dan tevreden terug naar het hotel om voor het eten nog even te rusten. Onderweg nog een lekker biertje in de zon op het terras.
We hebben gehoord dat we moren alweer om 10 uur 's morgens in de nachtbus (!) naar Puerto Madryn moeten stappen. die doet er nl. 20 uur over! Dat valt een beetje tegen, want we hadden erop gerekend ook morgen nog even de stad in te kunnen. Nou ja, onze eerste zon hebben we in ieder geval al te pakken en straks gaan we met de groep (20 pers.) uit eten.

• 24 December 2012 - 08:38

Bep:

Wat fijn, meteen weer zo'n reisverslag. Veel plezier verder!
    het blijkt dat ik eerste kerstdag bij Doreen zal zijn, en de tweede dag ga ik bij Gijsbert eten. De dag daarna weer naar Gijsbert: nu op de thee om de verjaardag van Merel te vieren. Wat moet ik in vredesnaam voor haar meebrengen?
    Veel liefs, Bep

• 24 December 2012 - 13:58

Jacqueline En Rob:

Het begin klinkt alweer voortreffelijk, we zijn in afwachting van verdere leuke verhalen. Verder nog prettige kerstdagen en tot meels