Nog een regendag - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu Nog een regendag - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu

Nog een regendag

Blijf op de hoogte en volg Johan

07 Januari 2013 | Chili, Torres del Paine

Nog een regendag
Zondag in de middag gaan we terug naar El Calafate, mar dat betekent dat we de dag nog in Torres del Paine kunnen doorbrengen. We hopen dus op goed weer, maar die wens wordt ook vandaag niet verhoord. Als we bij het ontbijt naar buiten kijken regent het al weer licht en dat wordt gaandeweg heviger. Het grootste deel van de groep brengt dus de dag door bij de houtkachel, die alweer lustig brandt. We kletsen, lezen en doen spelletjes. Als het even droog is lopen we naar buiten voor een frisse neus, maar dan begint het meteen weer te regenen....
Rond 4 uur staat de bus klaar om ons richting Artentinie te brengen. Althans, eerst 7 km naar de volgende bus, die ons naar de grens brengt, waar we eerst Chili uit en dan Argentinie weer in gaan (met de bijbehorende rijen voor het stempelloket).
Dan weer overstappen in de volgende bus, die ons naar ons hostel in El Calafate brengt, waar we om tien uur 's avonds arriveren. De derde keer dat we daar komen. We hebben onderweg al onze Chileense lunch opgegeten en hebben alleen nog behoefte aan een biertje en een ijsje als toetje, dat doen we samen met Rob en Tineke. Daarna snel ons bed in.

• 08 Januari 2013 - 11:04

J&R:

Jammer dat het weer zo'n spelbreker is, uitzichten worden daardoor wel totaal anders.
    Als je nog de kans krijgt in Ushuaia een boottocht te doen, zeker doen, is zeer de moeite waard.
    ook het NP en de musea.
    Kingscrab is ons daar ook zeer bevallen, mooi restaurant aan de waterkant staat ons bij.
    liefs J&R