Een dag in de bergen - Reisverslag uit Banff, Canada van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu Een dag in de bergen - Reisverslag uit Banff, Canada van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu

Een dag in de bergen

Door: johanenjanke

Blijf op de hoogte en volg Johan

19 Juli 2012 | Canada, Banff

Een dag in de bergen, dat was vandaag zeker. We blijven de komnde nacht ook nog in Lake Louise en verkennen vandaag de omgeving daar. Vanmorgen eerst naar de Lake Louise Gondola, een stoeltjeslift vanuit de lodge of the Ten Peaks, waar we eerst ook ontbijten. De lift brengt je in een lekker zweefritje van 14 minuten naar ruim 2000 meter, waar je een fraai uitzicht hebt, ook over Lake Louise. Er is ook een Interpretative center over het wildlife, waar we een praatje over de beren meemaken, dat wordt afgesloten met een leuke film: de foto's die een motion sensing camera in het park gedurende een jaar heeft gemaakt als film aan elkaar geplakt. Leuk om te bekijken: zoek maar op Youtube naar A wild year Banff.
Na het tochtje terug in de stoeltjeslift rijden we naar Moraine lake, ook al zo'n mooi blauw bergmeer, nu met een decor van tien bergpieken. We lopen langs het meer en ook de Rockpile loop. Die laatste brengt je naar een paar uitzichtspunten over het meer waarbij de tranen in je ogen springen, zo mooi als het is. Fantastisch.
Overal tref je hier trouwens de chipmunks, die in het geheel niet schuw zijn. Een springt er zelfs bij ons op schoot.
's Middags ondernemen we de wandeling van Lake Louise naar Lake Agnes, zo'n kilometer of 4, maar wel 368 meter omhoog. We merken hier wel onze leeftijd of ons gebrek an conditie in ieder geval. Hoger of verder had het echt niet moeten wezen. Ze hebben er gelukkig wel een theehuis (een keer per jaar per helicopter bevoorraad en verder sjouwt het personeel de verse spullen naar boven), waar we een uurtje zitten bijkomen en wat snelle koolhydraten tot ons nemen. Ook dit is trouwens weer zo'n mooi bergmeer. De tocht omlaag gaat daarna een stuk vlotter: 50 minuten tegen zo'n anderhalf uur op de heenweg.
Dan hebben we het wel gezien voor vandaag. Terug naar het hotel en alleen nog de deur uit voor een snelle maaltijd.