Een onverwacht genoegen - Reisverslag uit Boise, Verenigde Staten van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu Een onverwacht genoegen - Reisverslag uit Boise, Verenigde Staten van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu

Een onverwacht genoegen

Door: johanenjanke

Blijf op de hoogte en volg Johan

17 Juli 2012 | Verenigde Staten, Boise

Vandaag is een onverwacht genoegen. We hebben in ons hoofd om in een keer door te rijden naar Boise ID. We zijn al vroeg wakker en besluiten om dan ook maar vroeg op pad te gaan. Dat lukt, om 6 uur zijn we al op weg.
Eerst rijden we nog door de bossen en door een heuvelachtig landschap door de noordoosthoek van Californie. Om 7 uur zijn we de eerste klanten van de supermarkt van Fall River Mills waar we nog wat van het heerlijke fruit kopen dat ze hier in Californie hebben. Daarna rijden we door naar het volgende dorp, McArthur, waar de eerste diner is. Zo zitten we om half acht voor een gigantisch Amerikaans ontbijt van eieren, spek, pannekoeken, hashbrowns, toast met eindeloze sloten slappe koffie. Genoeg om de hele dag op vooruit te kunnen.
We rijden over de 299 naar Alturas en van daar via de 95 naar Oregon. Enorme stukken weg die (op ons zelf na) geheel verlaten zijn. Ook langs de weg is er gewoon niks aan menselijke activiteit. Prachtige weidse landschappen met karige begroeiing. Dat is het soort Amerika-ervaring waar we zo van houden. En in Oregon wordt het onverwacht nog mooier!
We rijden langs grote meren, waar we een prachtig uitzicht over hebben. Dan komen we in het plaatsje Lakeview, waar we even rondlopen. Zo typisch small town America. de bioscoop, de kerk, de townhall en de bank, 't klopt allemaal.
Langs Alkali Lake wordt het zo mogelijk nog mooier. De plaatsjes hier zijn onmogelijk klein. Wagonwheel bestaat uit een motel, Foley heeft een bord aan het begin en 50 meter verderop een bord met Oops, you missed Foley, je bent dan het dorp al weer door.
Het blijft een mooie en erg rustige rit tot we bij de grens met Idaho komen, waar we de US84 oprijden en vlak over de staatsgrens het welcome center bezoeken. Daar krijgen we kaarten en gidsen van Idaho en tips over Boise, de hoofdstad van de staat die maar een kort stukje verderop ligt. Daar rijden we heen en checken in bij Motel 6. Dan rijden we naar het centrum van de stad. Ook dat is een aangename verrassing. Boise is een leuk stadje! We lopen naar het State Capitol (want die hoort natuurlijk in de verzameling) en dan het oude centrum in. Nogal wat aandacht voor het feit dat Boise de grootste Baskische gemeenschap buiten Baskenland heeft. Na wat rondgelopen te hebben gaan we eten in een gezellig en druk restaurant. We eten er heerlijk: rauwe tonijn in sesam op een salade en een warme chocolade souffle met caramelsaus. Tevreden terug naar het motel.
Alles bij elkaar zijn we vandaag een uur of tien onderweg gewesst, maar het voelt heel ontspannen, natuurlijk ook omdat de auto comfortabel rijdt met de cruisecontrol. Ook hebben we onze eigen muziek nu we in Lakeview een kabeltje gekocht hebben om de iPod met de radio te verbinden.

• 18 Juli 2012 - 15:37

Ozgur:

Wat klinkt het allemaal fantastisch! Ik voelde bijna dat ik naast jullie zat te rijden en genieten van het ontbijt en de lake view! Keep on posting. Veel plezier.