Veel geluk! - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu Veel geluk! - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu

Veel geluk!

Door: johanenjanke

Blijf op de hoogte en volg Johan

18 December 2011 | Costa Rica, Tortuguero

Vandaag een heel andere dag. Mede door de jetlag al erg vroeg wakker, maar we moeten dan ook al om half zes in de boot zitten voor een tocht door het national park. Het is waarempel droog geworden en varen naar het park. Het is een fors park met alleen waterwegen. Er is een enorme varieteit aan bomen, planten, vogels, amfibieen en andere dieren in het park en we zien vanmorgen een aardig deel daarvan. Ze zijn kennelijk allemaal even blij als wij dat het droog is. We zien witte capucijnaapjes en een hele groep brulapen die van boom naar boom springt. Er vliegen grote groene papagaaien over en we zien verschillende kaaimannen, tien verschillende reigersoorten, toucans en groene ibissen in hun paringsdans. Onze boot is zo'n beetje de enige in deze prachtige omgeving vanmorgen. Daar komen we voor! In de loop van de dag komt de zon tevoorschijn en we hebben verder een rustige dag, lezen wat, zitten lekker in de zon. Aan het eind van de middag naar het dorpje overgevaren. Er is een piepklein schildpadmuseum: rond de zomer komen hier op het strand tienduizenden enorme zeeschildpadden hun eieren leggen. Die zien we nu dus niet. Maar er is dus ook verder genoeg om van te genieten. We wilden daar gaan eten, hadden een lekker Caraibisch restaurantje uitgezocht, maar opeens enorme wolken. Na een kokosnoot verorberd te hebben toch maar met de anderen mee terug gegaan. Dus vanavond maar weer onze standaard Costo Ricaanse maaltijd: rijst met bonen, wat salade, vlees en fruit. Alles op één bord.
Al met al veel geluk gehad met de hoeveelheid beesten die we vanmorgen gezien hebben en het droge weer!