Beroofd in Makassar - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu Beroofd in Makassar - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu

Beroofd in Makassar

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

21 Juli 2013 | Indonesië, Makassar

Op zondag hebben we niet veel op het programma, morgen gaan we verder reizen. We hebben ons ingesteld op een rustig dagje, maar dat pakt anders uit. Na een kort bezoek aan een moderne Mall lopen we terug naar het hotel en nog geen 100 meter daar vandaan komt een motorfiets met twee knullen voorbij; de man achterop grijpt de hengsel van Janke's tas. Die wil ze natuurlijk niet loslaten, dus ze valt en wordt een eind over de grond meegesleurd voordat hij werd losgerukt. Ik sta er een paar meter vandaan en kan niet meer dan schreeuwen. De motor gaat er snel vandoor.
Vriendelijke omstanders helpen ons; Janke is behoorlijk geschaafd aan haar hand en bovenbeen. Een taxichauffeur rijdt ons naar de politie, waar we aangifte kunnen doen. Tas, portemonnee met geld en bankpassen en iPhone zijn de belangrijkste vermissingen. Gelukkig ligt Janke's pas in het hotel.
Inmiddels de bankpassen geblokkeerd en de wonden zijn schoongemaakt en ontsmet. Wat natuurlijk blijft is de schrik en de pijn aan haar arm en been.

• 21 Juli 2013 - 09:46

Laura:

Heb sms naar jou gestuurd jo. Heb jij wel je telefoon bij je? Wat vervelend zeg allemaal. Dikke kus

• 21 Juli 2013 - 11:29

Erwin:

Hè wat vervelend. Sterkte vooral ook voor Janke en toch nog een fijne tijd en veel plezier daar! Erwin

• 21 Juli 2013 - 14:57

Bep Sevenhuijsen:

Hallo lief, wat een treurige ervaring. Ik hoop dat Janke er niet al te veel nadeel van zal blijven ondervinden, en dat het jullie programma niet al te zeer in de war stuurt.

Courage! Veel liefs, Bep

• 21 Juli 2013 - 21:03

Ulla:

Hallo Janke en Johan,

Tussen de bedrijven door en de warmte hier wel even geschrokken van wat jullie is overkomen... Gelukkig geen ernstige verwondingen, had ook anders kunnen lopen, Janke. Ik wens jullie dat alles vlug in orde komt en het vervolg van de vakantie er niet te veel onder zal lijden. L. gr. Ulla

• 22 Juli 2013 - 13:14

Evert:

Vervelende ervaring! En dat aan het begin. Laat de reis er niet al te veel door bederven - het had overal kunnen gebeuren... Veel sterkte en daarna veel plezier!
    Groet van Donny en Evert

• 22 Juli 2013 - 20:08

Johanna Stek:

Wat een akelige pech!! Ik hoop dat de verwondingen nog mee gaan vallen. En dan nog maar moedig voorwaarts!
    Ik ben ondertussen weer heelhuids in Davis terug.
    Het beste.
    Joop

• 22 Juli 2013 - 20:15

Jacqueline En Rob:

Jongens wat een rotsituatie en ook dikke pech voor jullie, hopelijk kunnen jullie dit snel van je af laten glijden, zodat jullie leuke reis er niet al te negatief door wordt beïnvloed. Wij zijn er wel behoorlijk van geschrokken. Laat nog even horen hoe het verder met de verwondingen van Janke is gesteld.
    Veel liefs J&R