Nahuel Huapi National Park - Reisverslag uit Nahuel Huapí, Argentinië van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu Nahuel Huapi National Park - Reisverslag uit Nahuel Huapí, Argentinië van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu

Nahuel Huapi National Park

Blijf op de hoogte en volg Johan

30 December 2012 | Argentinië, Nahuel Huapí

Zaterdag hebben we vanuit Bariloche een excursie gemaakt naar het Nationaal Park Nahuel Huapi. Na een half uurtje rijden naar de haven aan het gelijknamige meer gaan we om 11 uur de boot op en varen naar het beginpunt van een flinke wandeling. Het is vandaag droog, maar helaas wel bewolkt.
We lopen eerst via een lange trap naar uitzichtpunten bij een waterval en lopen dan door naar een meertje waaraan we picknicken. Mooie uitzichten over de bergen in de omgeving.
Van daar uit lopen we op ons gemak door een bos een eind naar een ander haventje, waar we weer zullen worden opgepikt. In het bos staan nogal wat reusachtige cypressen, familie van de sequoia, duizenden jaren oud, hoog en dik. Mooie wandeling. We zitten nog een tijdje aan het meer en doen bij de aanlegplaats van de boot een spelletje Macca met een aantal groepsgenoten.
Rond vijf uur met de boot weer terug en in het centrum van Bariloche afgezet. Dat staat bekend om de chocolade en we gaan dus naar de beroemdste zaak, Mamushka, en kopen wat chocolade en we drinken er wat met een heerlijk (chocolade)taartje. Als we naar buiten lopen komen we in een langstrekkende demonstratie terecht, tegen het regeringsbeleid, maar wat er nu precies aan de hand is ontgaat ons. Vorige week waren hier nog rellen waarbij winkels geplunderd werden. Het centrale plein is omringd door erg Duits/alpien aandoende gebouwen en er is een soort permanente demonstratie met tenten aan de gang en op straat geschilderd dwaze moeders hoofddoeken met de namen van verdwenen mensen uit de tijd van de dictatuur.
We lopen terug naar ons hotel en gaan wat later een lekkere pizza eten in de tent ertegenover.

• 31 December 2012 - 12:05

J&R:

Klinkt alweer heel erg goed.
    Verder een knotsgek uiteinde en een nog mooier en reislustiger 2013 toegewenst.
    Wij vieren het eea met John en Cecile in Bussum.
    Liefs J&R

• 01 Januari 2013 - 11:39

Bep:

Hallo lieverds, gelukkig 2013!
    Is alles goed? Ik geniet van je verslagen.
    Hier is alles wel. De jaarwisseling is betrekkelijk rustig verlopen, mede doordat het goot van de regen.
    Nieuws kan ik niet verzinnen. Met Kerst ben ik bij Doreen geweest, erg gezellig. Leuke (en erg slimme) kinderen. Of had ik dat allemaal al gemeld?
    Anyway: nog veel plezier. Heel veel liefs, Bep

• 01 Januari 2013 - 19:28

Laura:

Lekker chocola! Wel lekker wat meenemen hè? Dat moeten wij ook proeven!
    Gelukkig nieuwjaar! Xxxx