Laatste dag - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Blijf op de hoogte en volg Johan

18 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Atlanta

De laatste vakantiedag alweer, al zijn we nu toch wel echt een tijd weg geweest. We vliegen pas vanavond laat, dus we kunnen de hele dag nog in de stad doorbrengen. Maar om te beginnen moeten we alles uit de auto in onze koffers stoppen. Dat is geen sinecure. We zijn bang dat de ritsen knappen, maar het gaat allemaal net, nadat we een hoop folders enzo die we achteloos op de achterbank gegooid hebben in de prullenmand hebben gedeponeerd.
Nadat dat gelukt is kunnen we opgelucht gaan ontbijten bij de Corner Bakery, echt een gezellige tent. We schakelen maar weer terug van Amerikaanse ontbijten naar yoghurt (met vruchten en muesli).
We besluiten om allereerst eindelijk  naar een mall te rijden (Lenox Park). We lopen daar rond en rond en kopen uiteindelijk maar heel weinig. Wel nog even in de massagestoelen bij Brookstones gezeten, altijd heeerlijk en ook wat heftig, die apparaten kunnen behoorlijk knijpen.
Tenslotte rijden we nog naar het Atlanta Historic Center, een museum met park en openluchtmuseum gecombineerd. Dat hoorde ook nog bij onze City Pass. We krijgen een rondleiding bij een boerenhoeve uit de 19e eeuw van een gids die niet helemaal spoort. Geeft wel goed beeld van hoe het er toen uitzag en hoe 't werkte, inclusief slaven.
In het museum is een 'Fentener van Vlissingen wing', tot onze verbazing, waarin een tentoonstelling over de Olympische spelen van 1996. Maar veel interessanter is de prima tentoonstelling over de Burgeroorlog, waarin de achtergronden, het verloop van de oorlog en de gevolgen op een gebalanceerde manier worden belicht.
Rond half zes zijn we daar klaar en rijden we door de spits naar het vliegveld, waar we onze huurauto inleveren. Eindstand van de km teller is 35465, beginstand was 28.900, dus 6565 miles gereden, dat is ruim 10.500 km.
Bij het inchecken moeten we alsnog vanalles van de ene koffer in de andere overpakken, om te zorgen dat ze alle drie onder de 50 lb blijven. Dat lukt net.
Na de veiuligheidscontrole gaan we voor een echt laatste maaltijd op Amerikaanse bodem naar TGI Friday's (Thanks God It's Friday), waar we goede herinneringen aan hebben en het is tenslotte vrijdag. De ribs zijn  ook nu weer erg lekker.
Over een uurtje moeten we naar onze gate, dus besluiten we hiermee onze blog maar.  Het was een heerlijke vakantie!

• 18 Augustus 2012 - 11:35

Marjolein: