Eerste dag in Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu Eerste dag in Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Atlanta

Blijf op de hoogte en volg Johan

16 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Atlanta

Vandaag, woensdag, hebben we onze eerste dag in Atlanta. Er is hier een hoop te doen en te zien, dus we moeten een plan maken. We besluiten een City Pass
te kopen voor de vijf grootste attracties. Na een ontbijt lopen we eerst naar Auburn Av., de oude buurt voor welgestelde zwarten, waar Martin Luther King is geboren en ook begraven en waar nu een centrum over zijn leven en werk is ingericht. We hebben de afgelopen dagen in Memphis, Selma en Montgomery al veel over de burgerrechtenbeweging gezien, maar de tentoonstelling voegt toch nog wel wat toe, vooral over Kings achtergrond en zijn ontwikkeling als leider van de beweging. De weloverwogen inzet op geweldloos verzet naar voorbeeld van Ghandi en de ontwikkeling van de focus van burgerrechten naar economische problemen van zwarten zijn twee opvallende punten. De Amerikanen weten van dit soort centra en tentoonstellingen vaak wat indrukwekkends te maken. We zien ook nog het geboortehuis en het graf van King.
We lopen terug naar het centrum en zitten even in een gezellig straatje met lunchtentjes. Dan door naar het CNN hoofdkwartier, waar we rondleiding krijgen langs de studio's en redactielokalen. Enorm gebouw met groot atrium waar we koffie drinken voordat we door het Olympic Park doorlopen naar het Coca Cola centrum (een plaatselijke drogist heeft het drankje verzonnen en het bedrijf is hier nog steeds gevestigd). We verwachten er niet te veel van, maar het blijkt een erg leuk uitje. Er is van alles te zien, te bekijken en te doen. Ze hebben bijvoorbeeld een hele show gemaakt van de kluis waarin het geheime recept voor Coca Cola bewaard wordt, een 3D film met bewegende stoelen en een compilatie van reclames. Tenslotte natuurlijk een gelegenheid om alle coca cola producten uit de hele wereld te proeven. Exit through the gift shop.
Inmiddels is het het eind van de middag en we lopen naar Peachtree St., waar een reeks restaurants zitten en we eten lekker bij een Mexicaan.

• 16 Augustus 2012 - 21:30

J&R:

Hoi J&J wij lezen met veel plezier jullie verslagen en zijn ook zeer beniewd naar de digitale visualisering van het eea.
    Volgens ons zijn jullie zondag thuis, burned out? en maandag weer aan de slag?
    Zit er nog een kans in voor een afspraak voordat wij naar Canada en New England vertrekken?
    Overigens: zijn jullie in het bezit van amerikaanse overloopstekkers en een prepaid gsm?, zo ja dan zouden we deze graag willen lenen.
    Nog veel plezier en een goede retourvlucht toegewenst door J&R.