Vaarwel Mississippi! - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu Vaarwel Mississippi! - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu

Vaarwel Mississippi!

Blijf op de hoogte en volg Johan

13 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Jackson

De laatste dag langs de Mississippi hebben we vandaag. Na het ontbijt buffet in het casino rijden we van daar uit verder naar het zuiden langs de rivier. Het landschap is vlak en oninteressant met kleine dorpjes die zich alleen onderscheiden door de bluesgiganten die er geboren zijn en waaraan dan natuurlijk een herdenkingsplaquette gewijd is.
Tenslotte komen we in het begin van de middag in Vicksburg, historische stad waar tijdens de Burgeroorlog zwaar om gevochten is. We bekijken er een van de grote zuidelijke mansions. Voor de rest is alles (op zondag) uitgestorven. Na lang zoeken kunnen we ergens een kop koffie krijgen. Er is wel een hele reeks casino's langs de rivier. Daarop drijft een belangrijk deel van economie en werkgelegenheid in dit deel van de staat, lijkt het. Aan het eind van de stad is er nog een uitzichtspunt over de brede rivier hier. Daar nemen we afscheid van de rivier.
Vanuit Vicksburg rijden we naar het oosten, richting onze eindbestemming, Atlanta. Maar we hebben nog een paar dagen. Vandaag komen we tot Jackson, de hoofdstad van de staat. Daar komen we rond half vijf aan en we vinden een motel. Dan rijden we de stad in om wat te bekijken en te eten. We zien het oude en het nieuwe state capitol (de zoveelste deze reis) Maar in de hele stad is geen mens te zien. Het eerste restaurant uit de gids is dicht. Een behulpzame voorbijganger rijdt voor ons uit naar het 2e restaurant uit de gids, maar dat is ook dicht. Een volgende voorbijganger legt ons uit hoe we naar zijn favoriete restaurant moeten rijden, een stuk buiten het centrum. Tot onze verbazing komen we zo vlak naast ons motel terecht in restaurant Crechale's aan Highway 80. Daar is het gezellig druk met lokale mensen. Ze hebben er lekker seafood. Zo eten we tenslotte toch nog heerlijk en gezellig.
Terug naar het motel voor de spectaculaire sluitingsceremonie van de spelen, die hier natuurlijk vertraagd op primetime wordt vertoond.