Een dag Minneapolis - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu Een dag Minneapolis - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu

Een dag Minneapolis

Blijf op de hoogte en volg Johan

01 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Minneapolis

Minneapolis is een leuke stad om een dag door te brengen. Het is weer een prachtige zonnige en warme dag. We beginnen met een wandeling naar het Weisman Museum op de campus van de Universiteit van Minnesota waar ons hotel naast ligt. Het museum is een herkenbaar ontwerp van Richard Gehry, mooi gelegen aan de Mississippi. En de collectie is een beetje eclectisch, maar er zitten erg mooie dingen bij, zoals een grote Roy Lichtenstein en een installatie van Kienholz.
Het is trouwens een forse campus met monumentale gebouwen.
Dan rijden we naar het Walker Art Center, een van de betere musea voor hedendaagse kunst van het land. Inderdaad veel indrukwekkende en aparte dingen te zien, zoals een tentoonstelling van kunst uit de jaren 80 en een installatie van een Koreaanse kunstenaar.
Maar het leukst was misschien nog wel de beeldentuin die naast het museum ligt met fraai werk van een groot aantal kunstenaars.
Van daar lopen we naar het centrum van de stad, de Nicollet Mall. Opvallend is dat in het centrum de gebouwen niet alleen via de straat maar ook door loopbruggen op de eerste verdieping verbonden zijn, zodat je koel en comfortabel kan rondlopen. We vinden een outlet van Saks 5th Avenue waar we nog wat mooie kleren vinden.
Aan het eind van de middag rijden we toch nog eens naar de leuke en drukke Mall of America  en eten daar lekker in een garnalenrestaurant, Bubba Shrimp.

• 01 Augustus 2012 - 08:52

J&r:

even een kleine reactie, het klinkt weer allemaal "allemachtigprachtig", wij kunnen onze reis bijna niet meer afwachten, nou ja 1 september is niet meer zo heel erg ver weg

nu iets van een heel andere aard
    in a'dam applestore hebben we door jullie aanbevolen ipad3 gescoord
    ik kan er bij mijn zwager in hilversum nog niets mee, ik ben op zoek naar zijn wachtwoord voor een internet verbinding
    we moeten maar even bellen naar spanje/empuria, daar vieren zij hun vakantie
    overigens nog een vraagje hebben we voor het opladen van het ding in de states en/of canada nog een bepaalde adapter nodig
    wij melen graag van jullie rob

• 02 Augustus 2012 - 01:58

Joop:

Ik heb net een heel aantal dag raporten van jullie gelezen. So far lijkt het een plezierige tocht te zijn geweest. Ik hoop dat de rest van de reis ook goed uit valt.
    Wij hebben een erg drukke tijd achter de rug. Met Dorien en de drie tieners naar de cabin en daar kwamen ook Paul en Molly en de babies! O.a. bezochte we een oude vriendin van Dorien die aan het kamperen was aan Tahoe met schoon ouders uit Chili. Die hele zaak is toen de volgende dag bij ons komen eten - 12 man sterk op het deck. Dorien en Molly deden al het koken.
    Dit weekend gaan we weer naar boven, nu met vrinden en familie van Molly. Paul moest naar Houston. Ik merk wel dat ik er een beetje te oud voor word.
    Het is hier vandaag 102! Doreen zit nu in Calgary.
    Het beste en veel plezier.
    Joop