De Great River Road begint - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu De Great River Road begint - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu

De Great River Road begint

Blijf op de hoogte en volg Johan

30 Juli 2012 | Verenigde Staten, Minneapolis

De Great River Road is waar het vandaag om gaat. We hebben een hotel geboekt in Minneapolis, normaal een ritje van 4 uur, maar als je de loop van de Mississippi volgt is het een stuk verder. Maar ook een stuk leuker natuurlijk, ten eerste omdat de River Road over de kleine weggetjes zo dicht mogelijk bij de rivier loopt en dus met de rivier mee meandert, ten tweede omdat het een zoektocht is om de borden te vinden en te volgen.
We vertrekken om 11 uur uit het prima Holiday Inn Express hotel en rijden eerst door een omgeving met veel meren en door bossen die kennelijk onlangs een storm doorstaan hebben want er liggen erg veel bomen omver. Op al deze weggetjes zijn we weer absoluut de enigen. Rijdt heerlijk en het is weer prachtig weer. We komen een aantal keren over de rivier heen die we in de loop van de dag stroomafwaarts steeds breder zien worden.
In Grand Rapids komen we rond 1 uur aan. Na een kop koffie gaan we naar het Judy Garland museum. Die filmster en zangeres is hier geboren en haar geboortehuis is opgenomen in een museum dat aan haar gewijd is en dat veel aandacht geeft aan 'The Wizard of Oz'. Leuk om te zien. Janke wil er graag naar toe omdat ze zich herinnert dat haar moeder daar foto's van verzamelde, die in laatjes in het huis van haar grootmoeder te vinden waren.
Na Grand Rapid gaat de Great River Road verder over kleine weggetjes, die dit keer zelfs hele stukken onverhard zijn. We komen langs mooie boerderijen in het vlakke groene land en rijden langs meertjes en de slingerende rivier. Inmiddels gaat de tijd wel verder, dus op een gegeven moment nemen we maar wat meer de grotere wegen om nog op een redelijke tijd aan te komen. Om zes uur stoppen we onderweg in het dorpje Sauk Rapids bij een restaurant/ eetcafe dat er goed uit ziet. Is ook erg lekker en een verrassende selectie bieren. Erg leuk dat je op onverwachte plaatsen in de VS leuke en gode nieuwe eetgelegenheden vindt.  Verkwikt beginnen we aan het laatste stuk naar Minneapolis, over de grote weg zijn we er in anderhalf uur. We vinden ons hotel onmiddellijk en zijn blij er (om half negen) te zijn. We kijken uit naar een aantal dagen in de Twin Cities (Minneapolis/St.Paul).