Oud en nieuw in Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu Oud en nieuw in Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu

Oud en nieuw in Sarapiqui

Door: johanenjanke

Blijf op de hoogte en volg Johan

02 Januari 2012 | Costa Rica, Sarapiquí

Zaterdag 31 december 2011
Alweer de laatste dag van het jaar. We vertrekken vandaag uit Monteverde, rijden door de bergen naar het noorden en dan om het (stuw)meer van Arenal heen naar La Fortuna. Onderweg krijgen we een lekke band, maar chauffeur Carlos heeft die snel verwisseld.
In La Fortuna doen we de laatste inkopen voor de viering van oud en nieuw vanavond. Iedereen koopt wat drank of chips of zo.
Uit La Fortuna rijden we richting de Caraïbische kust en komen dan bij de rivier de Sarapiqui. Een deel van de groep gaat daar raften: in rubberboten de rivier met stroomversnellingen afvaren. Ook dat was volgens de deelnemers een leuke en spannende tocht. Wij waren niet mee, net als de rest van de 60 plussers uit de groep.
Na nog even doorrijden komen we bij ons hotel Ara Ambigua, ook in het dal van de Sarapiqui. Het is een erg mooi gelegen hotel en ze hebben vanalles gedaan  om te zorgen voor aanwezigheid van veel verschillende dieren, vooral vogels. Daar is deze streek bekend om. Er zijn voederplaatsen waarop je uit het restaurant goed zicht hebt waar bananen worden neergelegd. Daar komen allerlei prachtige vogels, van grote toucans tot kleine kleurige vinkjes op af, maar ook eekhoorns.
We komen in de loop van de middag aan en rusten nog wat voor het diner (goed restaurant ook!). Daarna brengen we de avond gezellig gezamenlijk met de groep door in afwachting van het nieuwe jaar. We hebben een enorme voorraad drank en zoutjes en komen de tijd al kletsend goed door. De eigenaar heeft een geluidsinstallatie waarop de iPods van Johan en andere medereizigers kan worden angesloten voor een afwisselende muzikale ondersteuning. Om 12 uur gaan de flessen bubbels open . Er wordt wat vuurwerk afgestoken en feesten met een Costaricaanse familie verder.

Zondag 1 januari 2012
Het is laat geworden en de drankvoorraad is schoon opgegaan. Een bijzondere prestatie! Geen wonder dat we allemaal nog wat duf aan het ontbijt zitten. Daarna bellen we de kinderen en Bep. Leuk om elkaar even te spreken. Gelukkig is er de rest van de dag geen programma. Iedereen is daar ook wel aan toe. Wij brengen de dag door met het fotograferen van de variëteit aan vogels en verder lezen en slapen aan het zwembad. De dag komt zo met weinig gerichte activiteiten snel om. Prachtig weer ook trouwens. Aan het eind van de middag speuren we in de kikkertuin rond en vinden waarempel een rood gifkikkertje.
Dat vieren we met een lekker drankje in de bar, waar de rest van de groep ook binnendruppelt. We gaan vrij vroeg eten, want morgen hebben we we een flinke reisdag voor de boeg.

• 02 Januari 2012 - 18:23

J&r:

de laatste dagen ontvingen wij van jullie zeer prettige en opwindende meeltjes, waren we blij mee
    veel reisplezier/gezonde knieen en nog veel meer goeds in 2012

• 02 Januari 2012 - 19:10

Jelle:

Leuk verslag Johan en Janke, erg leuk om te lezen. Geef je reisgenoot Fred maar even een schop onder z'n kont dat ie ook nog iets van zich laat horen... ;- )