Terug in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu Terug in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Johan Sevenhuijsen - WaarBenJij.nu

Terug in Costa Rica

Door: johanenjanke

Blijf op de hoogte en volg Johan

28 December 2011 | Costa Rica, San José

Dinsdag 27december
De wekker staat op 5.15 uur zodat we om 6 uur klaar zijn voor ontbijt en vertrek. Uiteindelijk zitten we tot half zeven op ons ontbijt te wachten... Nou ja, we kunnen iets na 7 uur weg en rijden vlot naar de grens met Costa Rica. Sape heeft ons voorbereid op een gruwelijke tijd daar: uren wachten op allerlei formaliteiten aan beide kanten van de grens. Hij heeft er met een vorige groep uren in de zon gestaan, dus wij hebben liters water bij ons om dat te doorstaan. Niet alleen is het bewolkt bij de grens, maar het loopt allemaal ook een stuk vlotter. Al met al waren we met een uur of zo de grens over. Daardoor rond 12 uur in Liberia, provinciestad in Costa Rica. Na veel moeite vinden we een postkantoor waar we onze kaarten kunnen posten. Verder doen we vergeefse pogingen geld te pinnen. Volgens Sape is het hier gebruikelijk dat pinnen niet lukt. Al met al hebben we een uur om dit alles te doen en ook nog te lunchen. We lunchen bij een door een chninees gedreven restaurant, waar we lekker gegeten hebben. Daarna gaan we achter elkaar door naar onze lodge. Die is mooi aangelegd,  midden in de natuur, licht bergachtig, zwembad, vijver in een parkachtige aanleg. In de bus heeft Sape het programma voor de rest van de vakantie al aangegeven. In dit oord kunnen we vooral veel wandelen in het bergachtige terrein, waar ik (Janke) een broertje dood aan heb. Johan kan so wie so nog niet erg uit de voeten. Hij wordt vrij gesteld van de wandeltocht door de bergen, maar Sape vindt dat ik mee moet gaan en ik laat me overhalen. Het was licht geaccidenteerd terrein, in een bosachtige omgeving. Het was lekker om mee te doen. Johan zat wat te doedelen met zijn I-pad (ook hier is WiFi) en te lezen in de zon.
Voor het eten leeft Sape zich nog uit op Caiparinha's, we kletsen gezellig met deze en gene en belanden na het eten weer vroeg in bed.

• 28 December 2011 - 20:15

Laura:

Hi! Leuk hoor al jullie verhalen! Met ons alles zijn gangetje!! Geen bijzonderheden. We kijken ook uit naar vakantie...En dunya mist jullie! Alvast fijne jaarwisseling!! xxxx